Σάββατο, Οκτωβρίου 29, 2005

Δεν μίλησε ακόμη

Αγαπητέ κύριε Ανδρέου

Κατ'αρχήν συγχαρητήρια για την έγκυρη ιστοσελίδα που έχετε φτιάξει. Μένουμε σε ένα νησί του Β. Αιγαίου και όπως καταλαβαίνετε οι δυνατότητες για μία δεύτερη γνώμη και μία πληρέστερη ενημέρωση είναι λιγοστές.

Το πρόβλημά μου είναι με το γιό μου . Είναι 2 χρονών και 8 μηνών και ακόμη δεν μπορέι να εκφραστεί. Οι λέξεις που χρησιμοποιεί είνα μετρημένες στα δαχτυλα (μαμά, μπαμπάς ,τα ονόματα των θείων, γιαγιά) και οι υπόλοιπες είναι δικές του "εφευρέσεις" (κα=νερό, μπου=καράβι, γκλι=αυτοκίνητο, λαλιά =σημαία, ααα=γατάκι, ντιντι=σκυλί, ο=μπάλα, μπλομ=μπάνιο, ντου=τύμπανο και όλα τά άλλα τα εκφράζει με ο ή α. )Ξέρει και "κάνει" τα ζωάκια (γατάκι, σκυλί, αγελάδα, κότα).
Δυστυχώς εδώ και ένα εξάμηνο έχουμε κολλήσει σε αυτές τις λέξεις και δεν πάμε παρακάτω.
Από θέμα αντίληψης μπορώ να πω ότι είμαστε άψογοι. Καταλαβαίνει ΤΑ ΠΑΝΤΑ , με βοηθάει στο σπίτι (του λέω να πάει να μου φερει διάφορα πραγματα, να πάει να πετάξει κάτι, του διαβάζω παραμύθια και ξέρει ποιός είναι ποιός, ξέρει να αναγνωρίζει διάφορα αντικείμενα από τα παιδικά βιβλία κλπ)
Μερικές φορές τραγουδάει στο σπίτι λέγοντας διάφορα "μπλιά - μπλιά " αλλά από λέξεις τίποτα !!

Πρέπει να κάνω κάτι ? Πρέπει να επισκεφτώ στην Αθήνα κάποιο ειδικό ? Μήπως να περιμένω μέχρι να κλείσει τα τρία? Οφείλω να ομολογήσω ότι ζηλεύω τα άλλα παιδάκια που μιλάνε και είναι μικρότερα από το γιό μου!!

Θα σας ήμουν ευγνώμων εάν μπορούσατε να μου πείτε κι εσείς τη γνώμη σας.

Με εκτίμηση

Γ.Τ.


Απάντηση.

Απ ότι αντιλαμβάνομαι, το παιδί σας έχει καλή αντίληψη και πιθανότατα άριστη ακοή. Ο λόγος που τα αναφέρω είναι ότι σε όποιο παιδάκι αυτής της ηλικίας δεν έχει αναπτύξει τον προφορικό του λόγο (σύμφωνα με την ηλικία του) πρέπει να είμαστε σίγουροι 1ον έχει καλή αντίληψη και 2ον καλή ακοή.Στη δική σας περίπτωση πριν τρέξετε στην Αθήνα ή κάπου αλλού, θα μπορούσατε να δοκιμάσετε τη εγγραφή του παιδιού σας σε παιδικό σταθμό.Εάν δεν ανταποκριθεί σε 2-3 μήνες τότε αναζητείστε περαιτέρω βοήθεια.

Ευχαριστώ
Μάριος Ανδρέου
Παιδίατρος

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Μπορείτε να μου δώσετε πληροφορίες για τη παιδική θρομβοπενική πορφύρα;

Ανώνυμος είπε...

Εγώ έχω την ίδια απορία περί ομιλίας για τον γιο μου που ειναι 21 μηνών. Ξέρω οτι τα αγορια ειναι λίγο πιο πισω απ'οτι τα κορίτσια. Περπατανε αργοτερα, μιλανε αργοτερα, αλλα τον περασμενο Σεπτεμβρη εκανα κανονικη κουβέντα με αγόρι 19 περιπου μηνών και απο τοτε εχω ψιλοαγχωθει! Για την αντίληψη του είμαι παραπάνω απο ικανοποιημένη. Καταλαβαίνει τα παντα. Προτασεις 2 λεξεων δεν κανει. Λιγες φορες λέει μαμά μαμ, παππου κακα κτλ. αλλα τον βλέπω που προσπαθει να μιλήσει κι'αλλο. Λεει τα "δικά" του. Υπάρχει λόγος ανησυχίας πριν τα 2,5 χρονια;

Ανώνυμος είπε...

Ο γιος μου είναι 43 μηνών το πρόβλημα μας είναι με την προφορά του "κ" το προφέρει "τ" και το "ρ" ακουγετε "λ".θα πρέπει να τον δει ειδικός?

Ανώνυμος είπε...

Εχω ένα γιο 43 μηνών όταν προφέρει το"κ" ακούμε "τ" και στο"ρ" ακούμε"λ".Πηγαίνει παιδικό έχει βελτιώσει το λεξιλόγιο του σημαντικά χωρίς όμως αποτελέσμα στα δύο γράμματα που προανέφερα.Μήπως πρέπει να τον δει ειδικός?